پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251054
نفس ها از گراني ها بالا نمي آيد/بار سنگين تورم کمر مردم را خم کرده است
تاریخ انتشار : 1400/08/04 09:16:48
نمایش : 1273
گراني و تورم بيش از اندازه اين روزها کمر مردم را خم کرده و ديگر کسي توان مقابله با اين وضعيت اقتصادي را ندارد و اين مسئولين هستند که بايد هرچه سريعتر نسبت به اين مسئله چاره سازي کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ گراني و اوضاع نابسامان بازار، بصورت مستقيم با سفره مردم درگير شده و اين مي تواند نقطه آسيبي براي ضربه زدن به نظام اسلامي، اعتقادات و باورهاي ديني مردم باشد و دشمن را شاد مي کند.

متأسفانه روزبه‌روز با گراني‌ لجام‌گسيخته اجناس، کالاها، مواد غذايي و نيازهاي ضروري مردم روبه‌رو هستيم، مسئله‌اي که ديگر هيچ‌کسي دل‌خوشي از اين بابت ندارد و نگراني‌ها روزبه‌روز بيشتر هم مي‌شود.

اين در حالي است که مسئولين نيز اعلام مي‌کنند که افزايش قيمت کالاها تا حدودي عادي است و اگر فروشنده‌اي هرروز تغيير قيمت مي‌دهد به اين دليل است که اجناس را با تغيير قيمت خريداري مي‌کند.

سفره‌هايي که روزبه‌روز کوچک‌تر مي‌شود دستاورد گراني‌هايي است که در پي بي‌پولي‌هاي مردم رقم مي‌خورد و صداهايي که گاهاً شنيده نمي‌شود و يا گوش شنوايي براي شنيدن اين حرف‌ها وجود ندارد، حتي بعضاً گريه‌هايي از سر شرمندگي نسبت به اعضاي خانواده دور از جمع و خفايا هم وجود دارد که حتي براي بردن يک‌لقمه‌نان براي خانواده‌ هم درمانده مانده است.

حقوق هاي ما ديگر کفاف زندگي را نمي دهد

يکي از شهروندان شهرکردي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ مي گويد: هربار که براي خريد مواد غذايي به بازارمي روم با افزايش قيمت ها روبه رو مي شوم.

او مي گويد: من و همسرم هر دوکار ميکنيم اما متاسفانه ديگر اين حقوق ها کفاف زندگي را نمي دهد.

خسروي اضافه مي کند: چرا مسئولين به فکر مردم نيستند چرا آن ها هيچ اقدامي نمي کنند، وضعيت اقتصادي بشدت بد و نگران کننده شده است.

وي تشريح مي کند: خيلي از اجناسي را که قبلا مي خريدم الان از ليست خريد خود حذف کرده ام اما ديگر نمي توانم اجناس مهم را بيخيال شوم.
 
شرايط اسفناک مردم دردآور است

يکي ديگر از شهروندان به خبرنگار ما مي گويد: شرايط اسفناک زندگي در برخي مناطق  چهارمحال و بختياري  واقعاً ناگوار و دردناک است.

کاظمي بيان مي کند: بارها ديده ام که عده‌اي سطل‌هاي زباله شهرداري را زيرورو مي‌کردند شايد با جمع‌آوري کارتن‌ها و نايلون‌هاي مشکي بتوانند نان شب به دست آورند.

او ادامه مي دهد: عده‌اي جلوي جوي آب نشسته و به‌عنوان دست‌فروش وسايل پلاستيکي و دست‌دوم که اغلب به‌دردنخور بودند را به حراج گذاشته بودند و جلوي آتشي که ساعت‌ها شعله‌ور بود خود را گرم مي‌کردند .

کاظمي عنوان مي کند: اي کاش مسئولين راه حل را زودتر پيدا مي کردند و مردم ايران را از اين وضعيت اسفناک نجات مي دادند چراکه مردم ديگر توان خريد کردن چيزي را ندارند.

تورم براي دولت عادي شده است

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي گفت: در طول سال‌هاي گذشته متاسفانه تورم‌ به پديده‌‌اي عادي براي مسئولان تبديل شده است.

احمد راستينه در گفت‌وگو با رسانه ها با اشاره به مشکلات معيشتي‌ مردم‌ اظهار داشت: مجلس يازدهم در حالي تشکيل شد‌ که ناکامي‌هاي جدي در عرصه اقتصادي داريم که اين ناکامي‌ها به سرمايه‌اجتماعي يعني اعتماد مردمي آسيب وارد کرده و مردم منتظرند که در اين عرصه اتفاقاتي رخ دهد و گام‌هايي برداشته شود و نسبت به وضعيت اقتصادي مخصوصا اقتصاد‌ پساکرونا‌ تصميمات عاجلي‌ گرفته شود‌. ‌

وي با بيان اينکه يکي از اقداماتي که مجلس شوراي اسلامي در دستور کار قرار خواهد داد نظارت بر دستگاه‌ها براي پيگيري عملياتي شدن قوانين در حمايت از توليد، به ويژه در سالي که به نام جهش توليد نامگذاري شده است افزود: براي رفع مشکلات اقتصادي يا کم کردن‌ آسيب‌هاي اقتصادي که امروز کشور گرفتار آن است تمرکز جدي بايد در بحث توليد شکل بگيرد‌.

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: تشکيل فراکسيون‌ ويژه به نام " حمايت از توليد" يکي از کارهايي است که مجلس يازدهم پيگيري خواهد کرد که البته اين فراکسيون‌ ويژه وظيفه اصلي‌اش اين است که قانون حمايت از کسب و کار  را که در سال‌هاي گذشته تصويب شده براي‌ عملياتي شدن آن نظارت‌هاي لازم را اعمال و پيگيري و مطالبه‌گري لازم را از دستگاه‌هاي مجري به عمل آورد‌.

راستينه ادامه داد: از طرفي دستگاه‌ها و توليدکنندگاني  که در بحث کرونا دچار آسيب‌هاي اقتصادي شدند، علاوه‌ بر تدابيري که دولت در اين خصوص انديشيده است‌ مجلس‌شوراي اسلامي بايد نظارت کند که آيا اين‌ تدابير دولت به صورت درست عملياتي مي‌شود؟  لذا، با نظارت بر تدابير اعلامي  دولت تلاش مي‌کنيم که حداکثر حمايت از شبکه‌هاي توليد و مشاغلي که دچار آسيب شدند اتفاق بيافتد .

وي افزود:  اين مهم نيازمند کمک مردم، اقتصادهاي خرد، شبکه‌هاي توليدي و حمايت مردم از مجلس براي اعمال حمايت از اين نظارت خواهد بود.

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي  با بيان اينکه مجلس دهم کارش تمام شده و  پرداختن‌ به موضوع مجلس دهم دردي از درد مردم دوا نمي‌کند، خاطرنشان کرد: امروز بايد بگوئيم مجلس يازدهم چه بايد بکند، مجلس يازدهم بايد روي قصه رشد اقتصادي کشور که الان قريب 8 سال است که ميانگين رشد اقتصادي کشور صفر است، يعني توان خلق ثروت در طول زمان کاهش پيدا کرده است، تمرکز کند.

راستينه با بيان اينکه درآمد سرانه مردم و قدرت خريد مردم و سبد معيشتي مردم کوچک شده است،  گفت: يکي از کارهايي که مجلس يازدهم بايد روي آن متمرکز شود اين است که چه بايد بکند که کشور را از اين رکود اقتصادي و وضعيت رشد شاخص‌ها‌ به خصوص رشد شاخص اقتصادي عبور دهد‌.

وي افزود: در طول سال‌هاي گذشته تورم‌ متاسفانه به پديده‌ عادي براي مسئولين تبديل شده است اما تورم در تمام دنيا يک پديده غير معمول و يک مرض اقتصادي است و متاسفانه ما جزو‌ کشورهايي هستيم که بالاترين نرخ تورم در دنيا را داريم‌.

نماينده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: در حالي که از سال 94 تا 98 حدود 3 ميليون نفر به جمعيت شاغلين اضافه شده اما بيشترين جمعيت شاغلين ما در طول 4 سال گذشته به مشاغل خرده‌ فروشي و تعميرات  که اساسا اين‌ها به معني بنگاه اقتصادي يا اشتغالي که توليد ارزش افزوده کند يا کمک به رشد اقتصادي باشد، نبوده است‌.

به گزارش جهانبين نيوز؛ قشر ضعيف جامعه به دليل سير صعودي قيمت مواد غذايي حتي قدرت خريد محصولات غذايي  را ندارند که لازم است مسوولان با جديت به اين مسئله ورود پيدا کند و تلاش بيشتري براي بهبود اين وضعيت داشته باشد.

قيمت‌ها در بازار در سطح کلان هر روز تغيير مي‌کند و بازاريان نيز به اين مسئله اذعان دارند و پشت اين مسئله دست‌هاي فاسد دلالاني وجود دارد که مي‌آيند و نظام اقتصادي را مختل مي‌کنند.

لازم است مسوولان ورود کرده و انتظار مي‌رود قوه قضاييه از گراني و تورم لجام‌گسيخته جلوگيري کند تا در آينده نزديک، شاهد ثبات در بازار باشيم.

از سوي ديگر افزايش قيمت‌ها تا حدودي به خود مردم برمي‌گردد که گاهي انبارهايي از مواد غذايي احتکار شده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف مي‌شود که ناشي از حرص است و منجر به گراني مي‌شود، ازاين‌رو مردم بايد در مبارزه با تورم همراهي کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html